Bir Matematik Günlüğü

YANILTICI SORULAR

Posted on: Eylül 3, 2008

     İlkokulda, ortaokulda iken şimdiki deyimle ilköğretimde iken arkadaşlarımıza bazı cümle veya kelimeleri sürekli tekrar ettirerek arkasından soracağımız zeka sorusu mahiyetindeki soruya cevap vermelerini isterdik. Tabii ki soru ne kadar basit de olsa soru cümlesi içerisindeki bazı anlamların cevabı verecek kişinin aklında birtakım çağrışımlar yapması o kişinin yanlış cevap vermesine neden oluyordu. Örneğin bir inek sorusu vardı. Arkadaşımızdan sürekli süt demesini isteyerek ardından İnek ne içer? sorusunun cevabını isterdik. Tabii ki süt diyenler çoğunlukta oluyordu. Halbuki soru gayet basit, öyle değil mi?
    Buna benzer olarak benim çok sevdiğim bir soru var ki bu soru için biraz daha profesyonelce diyebilirim.Ben 10 yaşındayım kardeşim 5 yaşında. Benim yaşım kardeşimin yaşının 2 katıdır. cümlesi kurbana 3 kez tekrar ettirilerek ardından Ben 100 yaşına gelince kardeşim kaç yaşında olur? sorusunun cevabının hızlı bir şekilde vermesi istenir. Cevap olarak 50 diyenleri tahmin edebiliyorum.
    Yine buna benzer olarak hazırlanmış şuradaki slayt gösterisini sizlerle paylaşmak istiyorum. Eğer sizin de bu tarzda bildiğiniz sorular varsa yorumlarda bizimle paylaşmanızı isteriz.

Bir Cevap Yazın

